Claus Sørensen Gruppen forlænger hovedsponsorat med to år i Esbjerg fB

Claus Sørensen Gruppen er i de to kommende sæsoner også hovedsponsor i Esbjerg fB, idet parterne er blevet enige om betingelserne for en kontraktforlængelse. Aftalen er et udtryk for stor tro på det nye EfB-projekt.

Esbjerg fB og Claus Sørensen Gruppen fortsætter også samarbejdet fremadrettet, idet parterne er blevet enige om en ny hovedsponsoraftale frem til sommeren 2026.

Den Esbjerg-baserede virksomhed, der for mere end 25 år siden via erhvervsmand Tage Sørensen var med til at stifte EfB Elite A/S, rammer med den nye aftale en periode på 10 år som hovedsponsor.

Jens Hammer Sørensen, adm. direktør i EfB, er stolt over, det er lykkes at lave en forlængelse af samarbejdet.

- Når man siger Claus Sørensen Gruppen i Esbjerg, kan man ikke undgå også at tænke på EfB. Vi hænger uløseligt sammen, og vi er enormt taknemmelige for og stolte over den opbakning, vi oplever, og oplever det som en blåstempling af det nye projekt, der netop er taget hul på i EfB.

- Claus Sørensen Gruppen har stået last og brast med os i medvind og modvind, og det er helt unikt i en relativ omskiftelig branche, at vi ved den nye aftales ende runder en samlet længde på 10 år som hovedsponsor. Vi glæder os således til at fortsætte samarbejdet, og alle i og omkring Esbjerg kan være stolte af den opbakning, der tilfalder EfB, siger han.

Koncerndirektør hos Claus Sørensen Gruppen Jesper Toft Mathiasen fortæller, hvorfor det har været vigtigt at bakke op om EfB med en ny hovedsponsoraftale:

- Det er utroligt vigtigt for Esbjerg, at vi er repræsenteret i toppen af dansk fodbold. Vi har været igennem en uskøn periode med 2. divisions-fodbold og uro i kulissen. Nu har vi ved fælles indsats gennem arbejdet i styregruppen sat en ny retning for klubben, og Claus Sørensen Gruppen har taget et stort ansvar i forhold til at få klubben tilbage på lokale hænder. En del af genrejsningen er også fortsat at bakke op om EfB som hovedsponsor og på den måde hjælpe med at skabe et økonomisk fundament under klubben. Det er vores håb, at flere virksomheder vil følge vort eksempel og bakke op om hele regionens fodboldklub, EfB.

Claus Sørensen Gruppen består blandt andet af VIKING Life-Saving Equipment, der i kontraktperioden blandt andet igen får synlig eksponering på fronten af spillertrøjerne. Det fortæller CEO Henrik Helsinghof:

- VIKING har stærke og stolte rødder i Esbjerg, og vi er glade for at fortsætte vores samarbejde med og opbakning til EfB. Det betyder meget for vores medarbejdere at være en del af den fællesskabsånd, der er i at få EfB tilbage til toppen af dansk fodbold, og vi er stolte af at se vores logo på brystet af spillerne.

For yderligere information kontakt:
Kommunikationschef - Malte V. Eggers
Tlf. +45 20 97 58 09